KDV Princess Ariane in Noordwijk is BoekStart locatie

Gepubliceerd op: 27 mei 2024 10:26

afbeelding kinderdagverblijf boekstart

Kinderdagverblijf Princess Ariane (Humankind) in Noordwijk is officieel een BoekStart locatie. Een mooie bekroning op een intensieve samenwerking tussen het kinderdagverblijf en de Bibliotheek Bollenstreek.

BoekStart in de kinderopvang heeft als doel om kinderen in de leeftijd van nul tot vier jaar, hun ouders en pedagogisch medewerkers intensief met boeken en het lezen daarvan in aanraking te brengen. De relatie met de Bibliotheek is hierin van groot belang om het leesplezier over te brengen.

Er zijn mooie ontwikkelingen te zien in de voorleesomgeving op de locatie en de collectie van boeken. Ook zijn ouders in het project betrokken door middel van een interactieve ouderavond waar het belang van (voor)lezen is overgedragen. Tot slot zijn de pedagogisch medewerkers opgeleid tot interactieve voorlezers en heeft de locatie nu meerdere voorleescoördinatoren. Een mooie start is gemaakt en KDV Princess Ariane en de Bibliotheek Bollenstreek blijven ook in de toekomst nauw samenwerken.

Op de foto: rechts Vestigingsmanager KDV Prines Ariane Susanne Blok en links leesconsulent van de Bibliotheek Bollenstreek Floortje van Nes