Expositie in Bibliotheek Lisse

Gepubliceerd op: 8 april 2022 06:00

Aangepaste openingstijden

Vanaf 24 maart tot en met eind mei is in de Bibliotheek van Lisse de expositie van Fieke Weilers en Madeleine Petter-Koper te bezichtigen tijdens openingstijden.

Een kleurrijk palet

Fieke Weiler

Fieke Weilers woont al bijna 25 jaar in Leiden. Haar opleiding heeft zij gehad in Maastricht, waar zij 20 jaar heeft gewoond. Dat zie je nog in haar werk, vooral in haar olieverfschilderijen. De Limburgse schilders zijn bekend om hun lyrische manier van schilderen.

De aquarellen van de branding zijn hier een voorbeeld van. Fieke schildert niet exact de golven, maar meer het bruisende gevoel. De collages die ook onderdeel uitmaken van deze expositie, zijn abstracter dan haar schilderijen. Om het niet te veel onder controle te hebben, maakt Fieke gebruik van scheurtechnieken wat er voor zorgt dat de kunstenares telkens voor verrassingen kom te staan. Zij begint vaak met een paar kleuren en kijkt dan hoe het zich ontwikkelt.

Meer werk en informatie is te vinden op de website van Fieke Weilers https://fiekeweilers.nl.

Imperfectie is perfectie

Medeleine Petter-Koper

Madeleine Petter-Koper woont in Hillegom waar zij ook haar keramiekatelier "De Zonnehoek" heeft. In haar atelier geeft ze les in handvormen en draaien op de draaischijf.

Haar passie voor klei en keramiek is er altijd wel geweest en 5 jaar geleden heeft ze de Nederlandse Keramiek opleiding in Gouda gevolgd. Op de draaischijf maakt ze vooral gebruiksgoed, maar ook met handvormen houdt ze zich bezig. Het werk van Medeleine is zeer gevarieerd. Iedere keer als ze in haar atelier bezig is, leert ze, ontdekt ze en probeert vooral veel uit.

Meer informatie is te vinden op de webiste van Madeleine: www.keramiekdezonnehoek.nl

Expositie bezichtigen

De expositie is van 24 maart tot en met eind mei gratis te bezichtigen tijdens de openingstijden van de Bibliotheek in Lisse.