Na 35 jaar eindelijk boeken teruggebracht

Gepubliceerd op: 13 april 2023 16:14

afbeelding excuusbriefje

Een anonieme lezer heeft na 35 jaar lenen, boeken terug gebracht naar de Bibliotheek.

Een anonieme lezer heeft na 35 jaar lenen, eindelijk boeken teruggebracht naar de Bibliotheek. Omroep West heeft er een mooi artikel aan besteed.

Zo, eindelijk uit. Na maar liefst 35 jaar besloot een lezer twee boeken terug te brengen naar de bibliotheek in Sassenheim. Op een begeleidend briefje verontschuldigt de anonieme boekenwurm zich voor de vertraging. De vondst leidt tot hilariteit op het Instagramaccount van bibliotheekmedewerkster Ninke, die er een foto van plaatste. 'Het is nogal een bijzonderheid, het komt niet meer zo vaak voor dat dit gebeurt', lacht Ninke.

'Beste bibliotheekmensen, sorry. Ik heb deze boeken 35 jaar geleden geleend zonder ze uit te checken. Mijn excuses daarvoor. Bij deze alsnog retour. Excuses voor het ongemak', zegt de schuldbewuste boekenwurm. En ter afsluiting daaronder: 'Iemand met spijt…' De twee boeken werden dinsdagochtend door een medewerker aangetroffen bij het legen van de boekenbus. De identiteit van de bezorger is vooralsnog in nevelen gehuld.

Lees het hele artikel op de website van Omroep West.

afbeelding excuusbriefje