Nieuws uit de bibliotheek

Resultaat 91 - 100 (van 205)

• Geef een prentenboek cadeau Bekijk details

6 juni 2019

Wat een verrassing van boekhandel Grimbergen Boeken uit Lisse: in het kader van de leesbevorderingscampagne 'Geef een prentenboek cadeau' hebben haar klanten 34 exemplaren van "Kikker is Kikker" gedoneerd aan de VoorleesExpress Bollenstreek. Geweldig! Wij gaan de deelnemende VoorleesExpress gezinnen in Lisse hier ontzettend blij mee maken. Heel, heel erg bedankt!

• Open dag Volksuniversiteit Bekijk details

6 juni 2019

Kom zaterdag 15 juni inspiratie op doen tijdens de open dag van de Volksuniversiteit Oegstgeest. De deuren staan open van 11:00 tot 13:00 uur. Maak kennis met een groot aantal docenten en het nieuwe cursusaanbod.

• De VakantieBieb is open! Bekijk details

1 juni 2019

De VakantieBieb is weer geopend! Vanaf 1 juni kan iedereen tot 18 jaar weer gratis e-books lezen. Download nu de leukste e-books voor kinderen op www.vakantiebieb.nl.

• Expositie in de Bibliotheek in Lisse Bekijk details

31 mei 2019

Van 1 juni tot en met 30 juni exposeert fotograaf Dirk van Egmond in de Bibliotheek Bollenstreek, vestiging Lisse. In de halvitrine exposeert Anita van Vliet haar glassierraden.

• Word lid! En ontvang 2 maanden gratis Bekijk details

31 mei 2019

De Bibliotheek maakt je rijker! Van 1 t/m 30 juni ontvang je 2 maanden gratis op je jaarabonnement of een duurzame tas bij inschrijving in één van onze vestigingen. Deze actie geldt niet voor online inschrijvingen. Kom dus snel naar onze vestiging!

• Mandala's in Bibliotheek Bekijk details

28 mei 2019

Tot 27 juni exposeren de cursisten van Susann Lutholf van Innerpeace Kunst en Spiritualiteit aan de Ruigerhoekenweg hun mandala's in de Bibliotheek Noordwijkerhout. Een mandala is een tekening in een cirkel en in deze cirkel van alles ontstaan. De ene keer ligt de nadruk op techniek, de andere keer op meditatie of intuïtie. Lutholf is trots op haar cursisten: "Elk mens is creatief en in elk mens schuilt een kunstenaar, het is de kunst op dat te ontdekken en eruit te halen. Er zijn in de loop der...

• Charles Groenhuijsen Optimisten zien de donut, pessimisten zien het gat Bekijk details

24 mei 2019

Donderdag 23 mei liet Charles Groenhuijsen zijn licht schijnen op de veranderende inzet van (nieuws) media in de Bibliotheek Lisse tijdens de laatste bijeenkomst van de Bollenstreek Betogen van de Bibliotheek Bollenstreek. Aan de hand van concrete voorbeelden liet de oud-Amerika-correspondent zien dat nepnieuws van alle tijden is. De belangrijkste boodschap van deze avond: Optimisme! Inspirerend en positief zet hij de wereld neer, op basis van feiten.

• Joris Luyendijk geeft je stof tot nadenken Bekijk details

17 mei 2019

Dinsdag 14 mei gaf Joris Luyendijk een theatercollege over de veranderde wereld van (nieuws)media in Theater Het Trefpunt in Warmond. Dit in het kader van de Bollenstreek Betogen van de Bibliotheek Bollenstreek. Zijn ervaringen als correspondent heeft hij verwerkt in verhalen en video’s. Op een rustige en soms confronterende wijze bracht hij de 100 bezoekers aan het denken.

• 'Voorlezen heeft iets magisch' Bekijk details

9 mei 2019

Projectleider van de VoorleesExpress, Elvira Vis, heeft een column geschreven voor het online bibliotheekblad over de wervingscampagne voor vrijwilligers voor de VoorleesExpress in de Bollenstreek.

• Onderhoud Website Bekijk details

6 mei 2019

Zondag 12 mei 2019 vanaf 18.30 uur tot maandag 13 mei 06.00 zijn de website en de Wise-app van de Bibliotheek Bollenstreek niet bereikbaar vanwege onderhoud. Wilt u titels verlengen? Doe dit dan voordat het onderhoud begint. Maandagochtend zijn wij weer bereikbaar. Alvast bedankt voor uw begrip.

Paginanavigatie