Nieuws uit de bibliotheek

Resultaat 31 - 40 (van 205)

• Versoepelingen coronamaatregelen Bekijk details

28 juni 2021

Vanaf zaterdag 26 juni zijn de coronamaatregelen versoepeld. Een bezoek aan de bibliotheek kan weer zonder registratie en mondkapje. Lees hier welke maatregelen er nog meer gelden.

• Bibliotheek opent tweehonderdste Informatiepunt Digitale Overheid Bekijk details

24 juni 2021

In de Bibliotheek Oegstgeest is vandaag in het bijzijn van staatssecretaris Raymond Knops (BZK), directeur Bibliotheek Bollenstreek Hans Portengen en de Nationale ombudsman Reinier van Zutphen het 200ste Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) geopend.

• Bibliotheek Bollenstreek en Reuring gaan digitaal ondersteunen Bekijk details

28 mei 2021

De Bibliotheek Bollenstreek is een samenwerking gestart met Reuring uit Noordwijk. De bibliotheek stelt laptops beschikbaar aan Noordwijkers die geen beschikking hebben over digitale middelen. Daarnaast zal deze doelgroep ondersteund worden met een Digimaatje en met cursussen.

• Bibliotheek Bollenstreek weer open! Bekijk details

20 mei 2021

Goed nieuws! Bibliotheek Bollenstreek is vanaf 20 mei weer geopend. Gelukkig maar, want we hebben jullie enorm gemist.

• Bibliotheken tóch open vanaf 20 mei Bekijk details

17 mei 2021

Vorige week maakte premier Rutte bekend dat ook bibliotheken weer open mogen vanaf donderdag 20 mei. Dat is goed nieuws! Op dit moment zijn we druk bezig om alles voor te bereiden zodat we weer veilig open kunnen.

• Hulp bij afspraak coronaprik Bekijk details

7 mei 2021

Heb je een brief ontvangen over de prik tegen corona? Heb je vragen over de brief of hulp nodig bij het maken van een afspraak? Kom naar het corona-spreekuur in de Bibliotheek. Neem de brief van de GGD en een identiteitsbewijs mee en je wordt geholpen met het maken van de prikafspraak.

• Twintigduizendste klant AfhaalBieb! Bekijk details

23 april 2021

De deuren van de vestigingen van de Bibliotheek Bollenstreek zijn het afgelopen jaar vaker gesloten geweest dan dat ze open waren. Gelukkig weerhoudt dit onze leden niet om te blijven lenen. Vandaag werd de 20.000e klant van de AfhaalBieb verrast met een feestelijke overhandiging van haar boekenpakket!

• Eerste Wandelwaaiers overhandigd Bekijk details

25 maart 2021

Afgelopen week zijn de eerste Wandelwaaiers overhandigd aan wethouders in de Bollenstreek. De Wandelwaaier geeft inspiratie aan wandelcoaches tijdens het wandelen met hun taalmaatje. Elk kaartje in de waaier bevat een nieuw onderwerp om te bespreken tijdens het wandelen.

• Voedselbank doneeractie is groot succes Bekijk details

2 februari 2021

Klanten van de Voedselbank Noordwijk ontvangen een gratis lidmaatschap na opgezette doneeractie van de Bibliotheek Bollenstreek.

• Nationale Voorleesdagen 2021 van start! Bekijk details

20 januari 2021

De Nationale Voorleesdagen zijn vandaag officieel van start gegaan. Dit jaar helaas zonder voorleesontbijt in de bibliotheken maar dat mocht de pret niet drukken. Verschillende burgemeesters lazen online voor aan kinderen in hun gemeente.

Paginanavigatie