Nieuws uit de bibliotheek

Resultaat 61 - 70 (van 205)

• Leeskring komt samen via Skype Bekijk details

28 april 2020

Ook de leeskringen van de Bibliotheek Bollenstreek starten weer op, maar dan in digitale vorm. De eerste leeskring die van start ging via Skype besprak het boek 'Heilige Rita' van Tommy Wieringa.

• Update coronavirus Bekijk details

22 april 2020

De Bibliotheek Bollenstreek en Volksuniversiteit Oegstgeest blijven gesloten tot 20 mei. Alle uitgeleende materialen worden tot en met 1 juni boetevrij verlengd.

• Tot corona zijn kroon verliest Bekijk details

21 april 2020

Er ontstaan in deze tijd veel mooie (online) initiatieven, zoals ook deze gedichtenreeks van cursisten die zouden deelnemen aan de poëziecursus van de Volksuniversiteit.

• VoorleesExpress | Taal op afstand Bekijk details

20 april 2020

Helaas kunnen de vrijwilligers van de VoorleesExpress momenteel geen huisbezoeken uitvoeren. Daarom proberen ze digitaal contact te houden met het gezin waar zij aan verbonden zijn.

• de ThuisBieb Bekijk details

14 april 2020

Via de ThuisBieb-app zijn vanaf vandaag 100 e-books voor iedereen beschikbaar – ook voor mensen die géén lid zijn van de Bibliotheek.

• Blog: Digitaal als het kan Bekijk details

10 april 2020

Dat ik deze column zou gaan schrijven, wist ik al enkele maanden geleden. Toen kwam de vraag om iets over digitale vaardigheden bij de Bibliotheek Bollenstreek te schrijven. Er zat al iets in mijn hoofd, namelijk de aandacht die we besteden aan het online inschrijven in het Donorregister. Maar zoals wel vaker gebeurt, zijn we ingehaald door de realiteit en natuurlijk kan deze column niet worden geschreven zonder aandacht voor de huidige situatie.

• Blog | Serious Gaming op anderhalve meter afstand Bekijk details

5 april 2020

Voor Probiblio blogt bibliothecaris Roxanne over haar belevenissen in Bibliotheek Bollenstreek in Oegstgeest. Dit keer over het maken van plannen en veel verder kijken dan de coronacrisis.

• Aan de slag met de digitale overheid Bekijk details

3 april 2020

Wil je nu zelf aan de slag met de digitale overheid? Dat kan, met de online leeromgeving van Digitsterker. Leer online hoe je zaken met de overheid snel en makkelijk via internet kan regelen.

• Update coronavirus Bekijk details

1 april 2020

De Bibliotheek Bollenstreek en Volksuniversiteit Oegstgeest blijven tijdelijk gesloten tot nader order. Alle uitgeleende materialen worden tot en met 6 mei boetevrij verlengd.

• Blog | Apps voor Ukkies - Waar let je op en waar vind je geschikte apps? Bekijk details

1 april 2020

Het aanbod van apps, websites en filmpjes voor kinderen is enorm. Maar hoe weet je nou welke apps geschikt zijn? Waar let je op als je digitale media gebruikt? In dit blog geeft Marije Lagendijk tips.

Paginanavigatie