Nieuws uit de bibliotheek

Resultaat 71 - 80 (van 205)

• Blog | Digitale zwemles - Over het belang van mediaopvoeding Bekijk details

27 maart 2020

Kinderen zijn steeds jonger, zelfstandig online. Ruim de helft (57%) van 0- tot 2-jarigen krijgt met regelmaat een tablet of smartphone in handen (Iene Miene Media Monitor, 2018). Onze ukkies swipen, klikken en tikken er op los. Hartstikke leuk en de mogelijkheden zijn eindeloos! Maar gooi ze niet in het diepe!

• Digitale leestips Bekijk details

26 maart 2020

Op zoek naar leestips? Omdat je nu even niet naar ons toe kan komen tipt Bibliotheek Bollenstreek elke week een e-book of luisterboek. Je kunt de e-books lezen op je computer, e-reader, tablet of smartphone met de e-books app van de online Bibliotheek. Dit geldt ook voor de luisterboeken.

• Vragen over het lenen en lezen van e-books? Bekijk details

23 maart 2020

Vanaf maandag 23 maart zijn onze mediacoaches elke werkdag tussen 10.00 en 11.00 uur bereikbaar voor vragen over het registreren, inloggen en lenen van e-books. Heb je buiten dit uur vragen, dan kun je een terugbelverzoek mailen naar: mkaandorp@bibliotheekbollenstreek.nl. Vergeet daarbij niet je naam en telefoonnummer te vermelden.

• Gevolgen coronavirus Bekijk details

15 maart 2020

In verband met het coronavirus zijn alle vestigingen van de Bibliotheek Bollenstreek en de Volksuniversiteit Oegstgeest tot en met 6 april gesloten.

• Update coronavirus Bekijk details

13 maart 2020

In verband met het coronavirus worden alle groepsactiviteiten tot 1 april geannuleerd. De vestigingen blijven vooralsnog geopend.

• Bibliothecaris Katja Terpstra te gast bij Podium Bollenstreek Bekijk details

27 februari 2020

Bibliothecaris Katja Terpstra was te gast bij Podium Bollenstreek. Het programma over cultuur in de Bollenstreek van Omroep BO. Katja vertelt over hulp van de bibliotheek bij het invullen van je belastingaangifte, online donorregistratie en het aanvragen van een DigiD. Bekijk het filmpje en ontdek wat de bibliotheek voor jou kan betekenen. De bibliotheek helpt je verder!

• Leo Helsloot | Vrijwilliger bij Volksuniversiteit Oegstgeest Bekijk details

21 februari 2020

Leo Helsloot is vrijwilliger bij de Volksuniversiteit Oegstgeest. Hier is hij sinds kort actief als facilitair medewerker. Hij ontvangt docenten en cursisten en zorgt dat de koffie en thee klaar staat. Het gereed maken van lokalen met beamers en andere materialen voor workshops en cursussen hoort ook bij zijn werkzaamheden. Geboren in Amsterdam maar sinds jaren woonachtig in Oegstgeest zit hij nooit om een praatje verlegen en voelt iedereen zich al snel welkom bij de Volksuniversiteit.

• Benefietavond levert €14.990,- op! Bekijk details

14 november 2019

Het Noordwijks Boekenbal levert maar liefst €14.990,- op. Hiermee kan het Taalhuis van de Bibliotheek Bollenstreek weer diverse activiteiten organiseren, advies geven, lesmateriaal aanbieden en taalvragers aan taalcoaches koppelen.

• Volksuniversiteit Oegstgeest zoekt Cursus Coördinatoren Bekijk details

1 november 2019

Voor uitbreiding en vernieuwing van ons aanbod zijn we op zoek naar twee coördinatoren die mee willen werken aan een nieuw en aantrekkelijk aanbod voor Sport & Welzijn en Kunst & Cultuur.

• Bibliothecaris Roxanne Heemskerk te gast bij Podium Bollenstreek Bekijk details

24 oktober 2019

Bibliothecaris Roxanne Heemskerk was te gast bij Podium Bollenstreek van omroep BO. Hier vertelde ze over de activiteiten van de Bibliotheek Bollenstreek tijdens Nederland leest. Bekijk het filmpje en ontdek wat er allemaal te doen is rondom het thema van Nederland leest: Duurzaamheid!

Paginanavigatie